Höstens Regionala Arrangörsträff kommer att ta plats på Kulturhuset Spira i Jönköping. Träffen vänder sig till musikarrangörer i alla genrer och det bjuds på konferensprogram, konserter, mat, fika, underhållning och logi för de som har minst en timmes resa. Deltagaren kan se fram emot intressanta föreläsningar, samtal, exempel på arrangörsnätverk och att få utbyta erfarenheter. Dessutom kommer Showecasekonserter presenteras.

Träffen pågår lunch till lunch, 23-24 november. Det arbetas nu med att knyta ihop programmet med inslag som, workshop kring MAIS nya ”Arrangörsguiden”, föreläsning med forskaren Johan Von Essen kring ideellt arbete, dess betydelse, drivkrafter och utvecklingen i dagens samhälle, ”Musikriket” – en framgångsrik arrangörsutvecklingsmetod i Syd där deltagaren i träffen också får ta del av utbudet i en Showcasekonsert på lördag kväll. Det blir även senaste nytt från Kulturrådet och aktuella frågor som MAIS driver, samt såklart mycket tid att nätverka med kollegor och representanter för Riksförbunden och RSS. Träffens arrangörers ambition är att presentera ett mer konkret program i slutet av september.

___

Länk till anmälan. Anmälan bör göras senast den 27 oktober.

___

Träffen arrangeras av MAIS (Musikarrangörer i Samverkan) i samarbete med RSS (Regionsamverkan Sydsverige) där RMS-institutionerna Smålands Musik & Teater, Musik i Syd, Musik i Blekinge, Länsmusiken Kalmar län och Musik Hallandia ingår.

Regionala arrangörsträffar vänder sig till Musikarrangörer i alla genrer och uttryck. Det bjuds på konferensprogram, konserter, mat, fika, underhållning och logi (för de som har mer än en timmes enkelresa). Det är bara resan som ni behöver stå för själva. Den här träffen vänder sig speciellt till musikarrangörer inom RSS och är en mötesplats där du träffar arrangörskollegor, representanter från Riksförbunden och RSS och naturligtvis alla som är med på programmet.  Då vi förväntar oss många deltagare och vi har begränsat antal platser (speciellt hotellrum) så gäller först till kvarn. Boende i dubbelrum ger möjlighet till fler deltagare.