Bidrag

Konsertfil att fylla i och skicka till kammarmusikförbundet

Alla medlemsföreningar har fått ett mail från Kammarmusikförbundet med begäran att fylla i en konsertfil för 2018 för att Kammarmusikförbundet ska få information om alla föreningars verksamhet. Kulturrådet tar ju hand om alla ansökningar så vi kan inte se vad som hänt under året.

Tack i förväg för att du hjälper oss i vårt gemensamma arbete och så snart som möjligt fyller i filen och mailar till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..
Om du inte redan gjort det med hjälp av den fil du fick i mailet så hittar du filen
här
När filen har öppnats så klickar du på ikonen "ladda ned" uppe till höger och kan sedan arbeta med den lokalt på din dator.

Nya regler för bidrag 2019

Kammarmusikförbundet har tillsammans med flera andra riksorganisationer på musikområdet under många år sökt och fördelat arrangörsbidrag från Statens Kulturråd (KUR) till medlemsföreningarna. Kulturrådet har bestämt sig för att ändra förfarandet fr.o.m. hösten 2018. Nu ska varje förening söka sina bidrag direkt från KUR, som själv ska bereda och besluta i ärendena.

Hur detta ska gå till kan du läsa här nedanför eller i bifogade pdf-fil. Informationen har även gått ut till alla medlemsföreningar med e-post.
Kulturrådets information om sitt beslut och sina nya handläggningsrutiner har också skickats ut som mail till Kammarmusikförbundets  medlemmar och vi bifogar även brevet i pdf-form här.

Minskat förtroende för musiklivets organisationer kan leda till ökad likriktning - brev från Kammarmusikförbundet m fl till Statens Kulturråd

Kammarmusikförbundet, Riksförbundet för folkmusik och dans, Svensk Jazz och Sveriges Orkesterförbund har gemensamt skrivit under ett brev till Statens Kulturråd där man ifrågasätter de nya reglerna för bidrag till föreningar inom förbunden och efterlyser en bättre dialog med Kulturrådet. Läs hela brevet här.

Läs mer om andra bidragsformer från KUR på myndighetens hemsida: www.kulturradet.se

Bidrag 2018

Bidragen från Kulturrådet fördelade
Kammarmusikförbundets styrelse fördelade bidragen från Kulturrådet 24-25 februari vid sitt möte i Uppsala.
Här kan du läsa hela listan

Bidrag 2017

Här är  listan vilka som fick bidrag - Klicka här